K tomu, aby učeň prokázal, jsou-li vědomosti, které v učení nabyl, dostatečné.
V jakém pořadí dáváme síta do dunsťáků a třidičů krupic?
Zobrazit odpověď
Do předu dáváme síta hustší a ku konci řidší.
Jaké přednosti mají rovinné vysévače?
Zobrazit odpověď
Spotřebují málo pohonné síly, dávají světlejší mouku. Tyto stroje mohou současně pracovati jako šrotový vysévač, třidiš krupic a jako vysévač mouky a dunstů.
Na jak dlouhou dobu se uzavírá učňovská smlouva?
Zobrazit odpověď
Na dobu 3 roky, podle usnesení společenstva.
Co se používá ke šrotování pšenice?
Zobrazit odpověď
Šrotová stolice.
Otázky tovaryšské mlynářské zkoušky, Lehovec, A. 1936:
Pokorný:
Druhý větrný mlýn je vyznačen na mapě z let 1847 až 1860 v těsné blízkosti prve zmíněného větrného mlýna. Také Katastrální oceňovací elaborát z roku 1854 uvádí v Městci Králové 2 větrné mlýny, z nichž každý měl po jednom složení a po jedné pracovní síle (Arbeiter) .