Šrotování, třídění a čištění krupičných směsí, luštění a vymílání těchto na hrubou a hladkou mouku.
V jaké poloze jsou válce?
Zobrazit odpověď
Přesně vodorovně.
K čemu slouží teoretická učňovská zkouška?
Zobrazit odpověď
K tomu, aby učeň prokázal, jsou-li vědomosti, které v učení nabyl, dostatečné.
Kolik šrotů se musí opakovat při plochém mletí a kolik při vysokém nebo polovisokém?
Zobrazit odpověď
Při plochém mletí se dělá 8-9 šrotů, při vyskokém a polovysokém 4-7 šrotů, dříve i více.
Jak seřídíme kámen?
Zobrazit odpověď
Pravítkem a barvou, přesvědčíme se, je-li rovný a kde víc opisuje barvu, oklepeme ta místa pemrlicí, až kámen srovnáme. Prsa musí býti vybrána, též remiše.
Otázky tovaryšské mlynářské zkoušky, Lehovec, A. 1936:
Týlů větřák, větřák zřejmě vznikl v roce 1883 a zanikl okolo roku 1900
Rod Týlů přišel na grunt č.p. 13 v roce 1883. Byl to starý mlynářský rod, který přišel na Spálov v roce 1795.
Mlýn stával zřejmě jen krátkou dobu, proto není zachycen na katastrálních mapách. Pracoval pouze pro potřebu majitelovi selské usedlosti a podle pamětníků na tzv. „Týlových ščetkách“.