V jakém pořadí dáváme síta do dunsťáků a třidičů krupic?
Zobrazit odpověď
Do předu dáváme síta hustší a ku konci řidší.
Co napomáhá rozemílání a dopravě meliva?
Zobrazit odpověď
Rotace kamenů.
Co dělá mlynář po uplynutí doby učení?
Zobrazit odpověď
Nechá složiti svého vyučence zkoušku tovaryšskou a to teoretickou, případně zkoušku praktickou, v jiném mlýně, po čtyři týdny tvající.
Jak seřídíme kámen?
Zobrazit odpověď
Pravítkem a barvou, přesvědčíme se, je-li rovný a kde víc opisuje barvu, oklepeme ta místa pemrlicí, až kámen srovnáme. Prsa musí býti vybrána, též remiše.
Jaký je rozdíl mezi mletím na vysoko, polovysoko a na plocho?
Zobrazit odpověď
Při vysokém mletí se mele do krupic, polovysoké mletí je do krupic a mouky a ploché mletí je na mouku.
Otázky tovaryšské mlynářské zkoušky, Lehovec, A. 1936:
Tomanů větřák, vznikl i zanikl mezi roky 1858 – 1895
Větřák si postavil i rozebral sedlák Ignác Šustek II, který byl čtvrtým hospodářem na gruntu č.p. 107. Na větřáku mlel, šrotoval, brousil nástroje i řezal šindele. Byl velice zručný na všechna „kunštovní“ řemesla, vyráběl nejen různé nářadí, ale i hudební nástroje, postavil dokonce i varhany.
Mlýn se jmenuje podle přezdívky rodu Šustků sídlícím na tomto gruntu.